Ogólne warunki sprzedaży i płatności za towary dostarczane przez DK Systems Daniel Kucharski Wersja 02/ 01.01.2023 r.
Poniższe Ogólne warunki sprzedaży i płatności (zwane dalej „OWS”) obowiązują w stosunkach
gospodarczych prowadzonych w ramach przedsiębiorstwa DK Systems Daniel Kucharski NIP: 768-16-90-770, zwanego dalej
„SPRZEDAWCĄ” ‐ w odniesieniu do transakcji handlowych sprzedaży produktów z asortymentu
SPRZEDAWCY (zwanych dalej „PRODUKTAMI”) ze wszystkimi klientami (zwanymi dalej „KLIENTEM”
lub „KLIENTAMI”), którzy mają swoją siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz nie są:
- konsumentami w myśl art. 221 ustawy Kodeks Cywilny – zwanej dalej „KC”,
- osobami fizycznymi zawierającymi ze SPRZEDAWCĄ umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla nich charakteru zawodowego.
- Obowiązywanie niniejszych warunków handlowych
Określone w OWS warunki sprzedaży nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 i nast. KC. - Oferty i ceny PRODUKTÓW
2.1. Oferty wyrażone są w walucie euro (EUR) lub w złotych (PLN).
2.2. W przypadku oferty w walucie PLN faktura jest również wystawiana w walucie PLN.
2.3. W przypadku oferty wyrażonej w walucie EUR faktura jest wystawiana – po uzgodnieniu z KLIENTEM - w walucie EUR lub w walucie PLN po przeliczeniu wartości wg tabeli A sprzedaży walut NBP z dnia poprzedzającego dzień wystawienia faktury.
2.4. Jeśli inaczej nie oznaczono, ważność oferty wynosi 30 dni i może zostać przedłużona w drodze jednostronnego oświadczenia SPRZEDAWCY - Zamówienia
3.1. SPRZEDAWCA przyjmuje zamówienia w formie dokumentu przesłanego pocztą elektroniczną na adres kontakt@DanielKucharski.pl.
3.2. SPRZEDAWCA może warunkowo przyjąć zamówienie w formie ustnej pod warunkiem pisemnego potwierdzenia w terminie 48 godzin ze skutkiem na dzień przyjęcia zamówienia w formie ustnej.
3.3. W przypadku zamówienia nietypowego ‐ specjalnego systemu, SPRZEDAWCA przed wykonaniem zamówienia dostarczy KLIENTOWI do potwierdzenia rysunek systemu. Uprawnienie do uznania danego zamówienia za nietypowe przysługuje SPRZEDAWCY.
3.4. KLIENTOWI przysługuje prawo do dokonania jednej bezpłatnej poprawki w otrzymanym rysunku. W przypadku kolejnych poprawek SPRZEDAWCA może uzależnić ich dokonanie od uprzedniego wniesienia ustalonej przez SPRZEDAWCĘ opłaty.
3.5. SPRZEDAWCA jest zobowiązany do realizacji zamówienia jedynie w przypadku gdy powiadomi KLIENTA o jego przyjęciu do realizacji (potwierdzenie przyjęcia zamówienia). Zamówienie złożone a nie potwierdzone przez SPRZEDAWCĘ nie nakłada na Sprzedawcę żadnych zobowiązań.
3.6. Potwierdzając przyjęcie zamówienia SPRZEDAWCA określi dokładny lub przybliżony termin jego realizacji. Termin realizacji określony przez SPRZEDAWCĘ będzie w miarę możliwości zbieżny lub możliwie zbliżony do oczekiwanego terminu wskazanego przez KLIENTA w zamówieniu, o ile KLIENT wskazał taki termin. Ostateczną decyzję co do terminu realizacji zamówienia podejmuje SPRZEDAWCA przy uwzględnieniu własnych możliwości produkcyjnych i organizacyjnych.
3.7. SPRZEDAWCA może przyjąć zamówienie do realizacji w całości lub w części. W razie przyjęcia zamówienia w części KLIENT może wycofać zamówienie bez ponoszenia żadnych kosztów pod tym jednak warunkiem, że powiadomi o tym SPRZEDAWCĘ w ciągu … godzin od momentu jego przyjęcia przez SPRZEDAWCĘ.
3.8. SPRZEDAWCA zobowiązuje się dołożyć wszelkiej staranności, aby realizacja zamówienia nastąpiła terminowo. Niezawinione przez SPRZEDAWCĘ opóźnienia w realizacji zamówienia nie mogą być podstawą jakichkolwiek roszczeń KLIENTA ani powodować odstąpienia od umowy. - Terminy dostaw, opóźnienia dostaw
4.1. Bieg terminów dostaw rozpoczyna się, gdy wszelkie szczegóły dotyczące zamówienia zostaną całkowicie wyjaśnione.
4.2. Dotrzymanie terminów dostaw uzależnione jest od spełnienia przez KLIENTA wskazanych przez SPRZEDAWCĘ obowiązków, w tym w szczególności obowiązku dokonania uzgodnionej przedpłaty i/lub potwierdzenia rysunków specjalnych systemów. W braku spełnienia obowiązków SPRZEDAWCA ma prawo odmówić realizacji zamówienia, nawet jeśli uprzednio je przyjął.
4.3. Wydarzenia mające charakter siły wyższej uprawniają SPRZEDAWCĘ do przesunięcia terminu dostawy o czas trwania utrudnień oraz o odpowiedni czas pozwalający na ponowny rozruch po ustaniu tych wydarzeń. Jako działania siły wyższej uznawane są również strajki, lokauty, epidemie, stawy wojny, stany wyjątkowe, stany wojenne, bądź też nieprzewidywalne i niemożliwe do uniknięcia okoliczności, jak np. zakłócenia w funkcjonowaniu zakładu, których pomimo wszelkich możliwych wysiłków nie dało się wyeliminować w odpowiednim czasie.
4.4. Postanowienia pkt 4.3. stosuje się odpowiednio do sytuacji, w których zakłócenia wymienione w tym punkcie miały miejsce u poddostawców SPRZEDAWCY.
4.5. Jeżeli w związku z zastosowaniem pkt 4.1, 4.2 lub 4.3 terminy wysyłki zamówionych PRODUKTÓW przesuną się KLIENTOWI nie przysługują w związku z tym żadne roszczenia odszkodowawcze w stosunku do SPRZEDAWCY.
4.6. SPRZEDAWCA może powoływać się na reguły opisane pkt od 4.3 do 4.5 tylko wówczas, jeżeli niezwłocznie powiadomił KLIENTA o wystąpieniu tego rodzaju okoliczności.
4.7. Termin realizacji automatycznie wydłuża się o czas oczekiwania przez SPRZEDAWCĘ na potwierdzenie przez KLIENTA rysunku wysłanego mu zgodnie z punktem 3.3. W przypadku gdy KLIENT dokonuje zmian istotnych elementów PRODUKTU (w stosunku do oferty), termin realizacji wydłuża się o czas od otrzymania pierwszego rysunku do zatwierdzenia ostatecznego. - Dostawa PRODUKTU, transport
5.1. Koszty dostarczenia PRODUKTU obciążają KLIENTA.
5.2. W przypadku, gdy KLIENT określi spedytora, SPRZEDAWCA wysyła PRODUKT na koszt odbiorcy. W tym przypadku odpowiedzialność za PRODUKT kończy się z chwilą wydania go kurierowi.
5.3. W przypadku, gdy KLIENT nie określi spedytora, SPRZEDAWCA wysyła towar za pośrednictwem wybranej przez siebie firmy spedycyjnej po doliczeniu stosownej opłaty do faktury.
5.4. Opóźnienia w transporcie niezawinione przez SPRZEDAWCĘ są traktowane jako siła wyższa w rozumieniu punktu 4.3.
5.5. W przypadku zaginięcia PRODUKTU w transporcie krajowym (za wyjątkiem sytuacji z punktu 5.2), bądź w transporcie międzynarodowym od poddostawcy SPRZEDAWCY do SPRZEDAWCY, wszystkie terminy realizacji określone w ofercie biegną od początku. W takiej sytuacji KLIENT ma prawo wycofać zamówienie ‐ jednak nie ma prawa wysuwać żadnych roszczeń w stosunku do SPRZEDAWCY, z wyjątkiem roszczeń dotyczących zwrotu wpłaconych przez KLIENTA na poczet danego zamówienia kwot.
5.6. Za wysyłane PRODUKTY, które wymagają specjalnego pakowania, SPRZEDAWCA będzie naliczał dodatkowe opłaty.
5.7. Wymiary i waga podawane są w przybliżeniu. Metoda pakowania leży w gestii SPRZEDAWCY. - Warunki płatności
6.1. SPRZEDAWCA wystawia faktury z odroczoną płatnością stałym KLIENTOM, w ramach ustalanego indywidualnie limitu kredytowego. Pod pojęciem stałego KLIENTA rozumie się kontrahenta, który dokonał przynajmniej trzech transakcji (zapłaconych w terminie) w czasie 365 dni przed wystawieniem faktury. Zastrzega się, że decyzja SPRZEDAWCY o uruchomieniu limitu kredytowego (stosowania odroczonej płatności) dla stałego KLIENTA ma charakter indywidualny, a w jej podjęciu SPRZEDAWCA kieruje się wieloma kryteriami, w tym m.in.: informacje o sytuacji ekonomicznej KLIENTA, sytuacja ekonomiczna i organizacyjna SPRZEDAWCY, informacje o sytuacji ekonomicznej i organizacyjnej dostawców SPRZEDAWCY, ogólna sytuacja rynkowa. SPRZEDAWCA może odmówić uruchomienia limitu kredytowego (stosowania odroczonej płatności) bez podania przyczyny.
6.2. W przypadku uzyskania przez SPRZEDAWCĘ wiarygodnych informacji o pogorszeniu się sytuacji finansowej KLIENTA, które może mieć wpływ na realizację obowiązków płatniczych, realizacja zamówień w ramach limitu kredytowego może zostać wstrzymana do czasu przedstawienia przez KLIENTA stosownego zabezpieczenia uzgodnionego przez Strony.
6.3. Limit kredytowy zmniejsza się za sprawą realizacji każdego z zamówień. Bez znaczenia dla aktualnej wysokości przysługującego limitu kredytowego jest fakt, iż termin płatności za poszczególne zamówienia nie upłynął. Limit kredytowy zwiększa się do kwoty określonej uprzednio przez Strony wyłącznie w wyniku płatności za zrealizowane zamówienia.
6.4. Przekroczenie limitu kredytowego jest niedopuszczalne i może skutkować natychmiastowym wstrzymaniem przyjmowania i/lub realizacji zamówień. Za przekroczenie limitu kredytowego uznaje się złożenie przez KLIENTA zamówienia, którego przyjęcie przez SPRZEDAWCĘ doprowadziłoby do przekroczenia kwoty limitu kredytowego. Kontynuowanie dostaw w warunkach przekroczenia limitu kredytowego możliwe jest wyłącznie po dokonaniu przedpłaty kwoty odpowiadającej wartości zamówienia, chyba że SPRZEDAWCA postanowi inaczej.
6.5. Przeterminowanie limitu kredytowego (przekroczenie terminu płatności którejkolwiek z faktur za zrealizowane w ramach limitu zamówienia) jest niedopuszczalne i może skutkować wstrzymaniem przyjmowania i/lub realizacji zamówień, nawet w przypadku nie wykorzystania w pełni przysługującego limitu. Kontynuowanie realizacji zamówień w warunkach przeterminowania limitu kredytowego możliwe jest wyłącznie po dokonaniu przedpłaty kwoty odpowiadającej wartości zamówienia, chyba że SPRZEDAWCA postanowi inaczej.
6.6. Pozostałym KLIENTOM SPRZEDAWCA wystawia faktury i wysyła towar po wpłynięciu na rachunek bankowy SPRZEDAWCY zapłaty za zamówienie.
6.7. SPRZEDAWCA bez podania przyczyny może uzależnić przyjęcie zamówienia od wpłacenia przedpłaty (zaliczki, zadatku), w szczególności w przypadku PRODUKTÓW wykonywanych na specjalne zamówienie, w przypadku zamówień o szczególnie wysokiej wartości, bądź w przypadku KLIENTÓW uznanych za nierzetelnych.
6.8. W przypadku niewywiązywania się KLIENTÓW z obowiązku terminowej płatności SPRZEDAWCA może wstrzymać przyjmowanie i/lub realizację kolejnych zamówień do czasu uregulowania należności, jak również może nie zgodzić się na odroczoną płatność przy następnych zamówieniach. - Gwarancja
7.1. SPRZEDAWCA gwarantuje, że PRODUKTY są całkowicie wolne od wad materiałowych oraz powstałych w trakcie produkcji przez okres jednego roku od daty dostawy, pod warunkiem, że KLIENT powiadomi w formie pisemnej SPRZEDAWCĘ w ciągu 14 dni od momentu wykrycia usterki. Niniejsza gwarancja obejmuje naprawę lub wymianę części uszkodzonych, z wyjątkiem kosztów robocizny i wydatków poniesionych w związku ze zwrotem przypuszczalnie uszkodzonych towarów. W celu przedstawienia wad, PRODUKTY muszą być zwrócone do SPRZEDAWCY zgodnie z procedurami zwrotu dostępnymi w Biurze Obsługi Klienta SPRZEDAWCY. Niniejsza gwarancja nie może być zastosowana w jakikolwiek sposób, do żadnych PRODUKTÓW, które były naprawiane lub modyfikowane poza fabryką SPRZEDAWCY, były niewłaściwie użytkowane, zaniedbane, niewłaściwie przechowywane, poddane warunkom pożarowym, były włączone jako część składowa wyrobu lub systemu wyprodukowanego przez podmiot inny niż SPRZEDAWCA, były użyte w sposób niezgodny z instrukcją lub zaleceniami SPRZEDAWCY lub w innych sytuacjach, w których winę za wystąpienie wady ponosi KLIENT.
7.2. SPRZEDAWCA nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne następstwa wynikające z wadliwości PRODUKTÓW lub świadczeń dodatkowych związanych z PRODUKTAMI (takich jak realizacji ich dostawy), w tym w szczególności z tytułu roszczeń kierowanych przez klientów, inwestorów, kontrahentów KLIENTA z wszelkich tytułów, w tym z tytułu udzielonych przez KLIENTA gwarancji, rękojmi, zawartych przez KLIENTA umów lub poniesionych przez KLIENTA albo jego klientów, inwestorów lub kontrahentów szkód z wszelkich możliwych tytułów. Wyłączenie odpowiedzialności SPRZEDAWCY zawarte w zdaniu poprzednim nie obejmuje przypadków wadliwości PRODUKTÓW lub świadczeń dodatkowych związanych z PRODUKTAMI powstałych w wyniku rażącego niedbalstwa SPRZEDAWCY 7.3. Niniejsze stanowi wyraźną gwarancję, zastępującą wszelkie inne gwarancje, wyrażone lub domniemane, łącznie z gwarancjami możliwości sprzedaży i przydatności. SPRZEDAWCA nie upoważnia żadnej osoby do nakładania na SPRZEDAWCĘ żadnych innych niż określone w OWS obowiązków związanych z gwarancją dotyczącą PRODUKTÓW.
7.4. Jeżeli w ramach gwarancji uszkodzone PRODUKTY lub ich części wymieniane są na nowe SPRZEDAWCA ma prawo do przejęcia uszkodzonych PRODUKTÓW lub ich części na własność.
7.5. Prawa do świadczeń gwarancyjnych ze strony SPRZEDAWCY przysługują wyłącznie bezpośredniemu KLIENTOWI i nie mogą być cedowane bez zgody SPRZEDAWCY udzielonej na piśmie.
7.6. Strony wyłączają odpowiedzialność SPRZEDAWCY z tytułu rękojmi za wady fizyczne PRODUKTU (art. 558 § 1 KC). - Zastrzeżenie prawa własności
8.1. SPRZEDAWCA zastrzega sobie prawo własności wszelkich dostarczonych elementów do czasu uregulowania przez KLIENTA należnej SPRZEDAWCY ceny wraz z wszelkimi dodatkowymi kosztami poniesionymi przez SPRZEDAWCĘ w związku z realizacją złożonego przez KLIENTA zamówienia.
8.2. KLIENT od momentu odbioru do momentu całkowitej spłaty należności za odebrane PRODUKTY odpowiedzialny jest za ich ilość i jakość.
8.3. W przypadku uchybienia przez KLIENTA terminowi płatności za dostarczone PRODUKTY KLIENT zobowiązuje się do zwrotu SPRZEDAWCY przedmiotu sprzedaży na własny koszt, na każde żądanie SPRZEDAWCY. W tej sytuacji KLIENT ponosi odpowiedzialność za PRODUKTY aż do momentu ich odbioru przez SPRZEDAWCĘ.
8.3. W przypadku zachowania się KLIENTA niezgodnie z postanowieniami OWS, w szczególności zaś w przypadku opóźnienia KLIENTA w terminie płatności, SPRZEDAWCA ma prawo do odstąpienia od umowy oraz do zażądania wydania PRODUKTU.
8.4. Realizacja przez SPRZEDAWCĘ uprawnień przewidzianych w pkt 8.3. lub 8.4. powyżej nie powoduje utraty przez SPRZEDAWCĘ prawa dochodzenia od KLIENTA roszczeń, w tym odszkodowawczych, na zasadach ogólnych w oparciu o przepisy KC. Wersja 02/ 01.01.2023 r. - Reklamacje
9.1. KLIENT powinien dokonać odbioru PRODUKTÓW w trakcie dostawy. Wszelkie uwagi dotyczące wad, uszkodzeń oraz błędnej dostawy powinny być zgłaszane niezwłocznie, w terminach przewidzianych w OWS, w formie pisemnej do SPRZEDAWCY. Reklamacja powinna zawierać oznaczenie dokładnej przyczyny reklamacji, tj. w szczególności w sposób dokładny i precyzyjny opisywać stwierdzone wady, usterki, braki.
9.2. Reklamacje winny być zgłaszane w następujących nieprzekraczalnych terminach:
a) reklamacje o charakterze ilościowym należy zgłaszać w dniu dostawy do KLIENTA;
b) reklamacje o charakterze jakościowym należy zgłaszać w terminie 2 dni od dnia dostawy do KLIENTA;
c) reklamacje dotyczące szkód powstałych w transporcie należy zgłaszać w dniu dostawy do KLIENTA, przy czym warunkiem skutecznego złożenia reklamacji jest:
• umieszczenie przez KLIENTA adnotacji na liście przewozowym o rodzaju i rozmiarze stwierdzonej szkody oraz
• podpisanie adnotacji przez kierowcę, który realizował dostawę.
9.3 Brak zgłoszenia reklamacji w terminach wskazanych w pkt 9.2. powyżej powoduje utratę przez KLIENTA prawa do złożenia reklamacji.
9.4. W razie uznania reklamacji za uzasadnioną SRZEDAWCA może wedle własnego uznania:
a) wymienić przedmiot dostawy na nowy wolny od wad lub
b) zwrócić zapłaconą przez KLIENTA cenę lub
c) uzgodnić z KLIENTEM inne rozwiązanie.
9.5. Załatwienie reklamacji w sposób wskazany w pkt 9.4. wyklucza możliwość domagania się innych rekompensat od SPRZEDAWCY.
9.6. Złożenie reklamacji nie wstrzymuje biegu terminu zapłaty za zakupione PRODUKTY. - Zwrot PRODUKTU
10.1. SPRZEDAWCA nie przyjmuje zwrotu dostarczonego PRODUKTU, z wyjątkiem sytuacji gdy został wcześniej poinformowany w formie pisemnej o przyczynie zwrotu i miał możliwość sprawdzenia istnienia reklamowanej usterki lub braków oraz potwierdził ich obecność. Jeżeli SPRZEDAWCA akceptuje zwrot PRODUKTU z przyczyny innej niż wada lub uszkodzenie, zastrzega sobie prawo do naliczenia kosztów transportu i powtórnej obróbki wykańczającej oraz dodatkowo kosztów manipulacyjnych równych trzydzieści procent (30%) ceny zamieszczonej na fakturze zakupu, dotyczącej zwróconego PRODUKTU.
10.2. W indywidualnych sytuacjach SPRZEDAWCA dopuszcza możliwość przyjęcia zwrotu PRODUKTU na zasadach innych niż opisane w pkt 10.1. przy czym decyzja w tym zakresie należy wyłącznie do SPRZEDAWCY. W takiej sytuacji zasady przyjęcia zwrotu Strony ustalają w drodze porozumienia.
10.2. Przy zwrocie PRODUKTU KLIENT zobowiązany jest postępować zgodnie z instrukcją zwrotu dostępną w Biurze Obsługi Klienta SPRZEDAWCY. - Anulowanie zlecenia
11.1. Zlecenie obejmujące towary i materiały nietypowe nie podlegają anulowaniu lub zwrotowi z wyjątkiem pisemnej zgody SPRZEDAWCY, a wtedy tylko pod warunkiem pokrycia kosztów za prace dotychczas wykonane.
11.2. SPRZEDAWCA zastrzega sobie prawo do obciążenia KLIENTA kosztami do pięćdziesięciu procent (50 %) wartości faktury anulowanego zamówienia na materiały nietypowe. - Zmiany w PRODUKCIE
Wersja 02/ 01.01.2023 r.
12.1. SPRZEDAWCA zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w konstrukcji lub materiale, jeżeli zachodzi taka konieczność. W takim przypadku, KLIENT zostanie poinformowany przez SPRZEDAWCĘ o przyczynie zmiany i będzie miał prawo do odstąpienia od umowy w ciągu dziesięciu (10) dni od daty zawiadomienia. Brak odstąpienia od umowy przez KLIENTA Strony uznają za zgodę Klienta na zmianęw konstrukcji lub materiale. W przypadku skorzystania z prawa do odstąpienia od Umowy Klientowi nie przysługują wobec SPRZEDAWCY żadne roszczenia związane ze zmianą w konstrukcji lub materiale. - Postanowienia końcowe
13.1. Niniejsze OWS obowiązują od dnia 1 stycznia 2023 roku i mają zastosowanie do umów sprzedaży zawartych od tego dnia.
13.2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszych OWS zastosowanie znajdują przepisy Kodeksu Cywilnego i postanowienia umów sprzedaży.
13.3. W umowach sprzedaży strony mogą wyłączyć wszystkie lub poszczególne postanowienia niniejszych OWS i zastąpić je postanowieniami umowy.
13.4. Wszelkie spory mogące wyniknąć w związku z zamówieniami, do których mają zastosowanie niniejsze OWS, będą rozstrzygane przez sądy właściwe ze względu na siedzibę SPRZEDAWCY.